20 agosto, 2007

La meitat de l'ànima, Carmen Riera, 2004

Des que vaig llegir "te deix la mar, amor com a penyora" essent una adolescent que em vaig enamorar de la cadència preciosista de la prosa mallorquina d'aquesta autora. Feia anys que no en llegia res, però tan bon punt vaig començar aquest llibre, em va tornar a atrapar.
passo la darrera plana amb el dubte de si es fantasia o realitat (ho miraré a google), senyal que es tracta d'una història ben pensada, ben trabada i magistralment portada, sobre l'angoixa que ens podem auto-generar per les coses més "trivials" (si considerem trivial descobrir que no ets filla d'un pare idolatrat passats els 60). De com les coses sense remei ni solució poden dur-nos a un pou sense sortida, si no tallem d'arrel el cercle viciós de l'obsessió.
Bonic i profund. Bona lectura d'estiu, però potser no tant de metro. Farragós en algunes planes, perquè no puc comprendre a Carme Riera en el seu capficament. No puc seguir-la. Potser la meva vida sigui massa simple, potser sigui massa jove.

Etiquetas:

1 Comments:

At 22 agosto, 2007 00:10, Blogger AiguaMel said...

Solament puc llegir quan estic descansada, potser ara que estic de vacances.

Una abraçada

 

Publicar un comentario

<< Home