29 mayo, 2008

Em mullo

Doncs sí, ja fa molt de temps que no em fico en l’actualitat política del país, pero ara mateix penso acabar amb la sequera de comentaris, justamente arrel de la sequera real. Es que començo a esta FARTA de tant rebombori sobre canonada.si o canonada.no. És que estem debatent les patates amb els bous coi! Vale que si els bous llauren podem plantar patates, però no té a veure una mala collita de patates amb que comprem menys bous!! I al final com que la polèmica és el que ven i dóna audiència, doncs els mitjans es dediquen a desinformar i a crear opinions a la mida dels seus interessos…
Que ja no hi ha sequera és una decisió que francamente no correspon al “pueblo llano”, perquè cap de nosaltres está informat de a quin nivell d’aigua es considera sequera ni de com es medeix el nivell d’aigua dels pantans. Així que el màxim que podem fer es comprobar si es veu l’eglésia de Sau o no. En segon lloc, tampoc tenim la visió complerta d’un estudi històric de sequeres i recurrències per poder decidir si la canonada és necesaria perquè és més que probable que l’any que ve estiguem igual i les dessaladores encara no funionin. Però el que em sembla evidente és que vivim en un clima de sequeres i aiguats cíclics des que el mediterrani és mediterrani i que hauríem de buscar solucions i opcions a llarg plaç no en clau electoralista (si no hi ha sequera en els propers 4 anys, jo passo).
L’altre element que em faria falta per poder donar una opinió és: què passarà si es cancela la construcción de la tuberia. La pregunta és fácil: qunat pujen le penalitzacions per cancel·lació de contracte? ens tornaran el 30% de pagament fet a l’adjudicació? Es pot tornat la tuberia que ja tenim comprada o es pot vendre per recuperar la pasta? Si no, doncs francament: que la facin! Vull dir que si de 136M d’euros ja hem palmat al menys entre el 40 i el 50 per cent… doncs que acabin que total la canonada va sota terra i no molesta, no? Al final hi poden fer passar petroli, jaja. Mai se sap quina zona de catalunya patirà les sequeres inherents al nostre clima i tenir les xarxes hidrogràfiques connectades, no sembla cap dibarat. Jo, persolment, no lo veig el debat per enlloc: que facin la canonada, perquè ens deu surtir més o menys al mateix preu fer-la que no fer-la.
Shit happens: es va fer un pla per posar un pedaç a un problema i el món que és així d’irònic ha arreglat el problema i ens ha deixat amb una solución inútil. Bueno. Peores cosas se han visto. Jo em conformo amb què CAP polític robi la canonada, ni el pressupost assignat.

Etiquetas: